Voorjaarsweekend 2025

Latest Comments

Geen reacties om weer te geven.

Eind vrijdagmiddag vult de kampschuur zich met dappere expeditieleden. Ieder heeft een brief gekregen van de zussen Suzy en Bella. Hun oom Chris heeft veel verhalen verteld over zijn speurtocht naar een schat, voordat hij zelf zoek raakte. Toch zijn Suzy en Bella verder op zoek gegaan naar de schat. Samen kwamen ze al steeds dichter bij, maar met de hulp van de expeditieleden gaan ze hem vinden! Suzy en Bella hebben ook tickets gegeven voor de nachttrein naar Kelderrijk, waar de schat misschien wel ligt…

We trekken  naar het bos om levend memory te spelen. De memory-paren onthullen fragmenten landkaart… nee, schatkaart! De kinderen puzzelen hem tot een geheel en gaan tevreden terug naar de kampschuur.

De zon zakt weg achter de bomen: het is al tijd voor het kampvuur, niet compleet zonder marshmellows! De nachttrein heeft inmiddels wat vertraging opgelopen (mede dankzij passagiers die alsmaar hun tickets vergaten mee te nemen), maar vertrekt na de avond routine zonder problemen.

Zaterdag

De volgende dag dag begint al leuk met een jarige die we goed in het zonnetje hebben gezet! De nachttrein is om 8:00 gearriveerd in Kelderrijk, waar de zoektocht naar de schat verder gaat. Maar niet voor een stevige voorbereiding in de vorm van ochtendgym-parcours en ontbijt met corvee.

Onderweg naar de schat gaan we met een potje levend ganzenbord diep het bos in. Dit gaat goed, maar onderweg hebben de kids het idee dat we gesaboteerd worden… Een brief aan het einde bevestigde dit en om helemaal in het hoofd van de saboteur te komen gingen we in levend stratego onze teamgenoten saboteren!

Op de terugweg vinden we ook nog wat nieuwe treintickets voor de nachttrein naar het Land van Waan. Moeten we hier eigenlijk wel naartoe? We nemen de tickets voor de zekerheid maar mee, maar gaan eerst de schat vinden!

We zijn namelijk aangekomen op de grote Maya-tempel in de grot op het eiland in het meer in de vulkaan in de jungle (hou jij het nog bij?). Hier dwalen twee super enge mummies rond die ons vervloeken als ze ons zien! Gelukkig weet de leiding de vloek te genezen. Als we dan eindelijk de schatkist gevonden hebben, zit die vol goud! Snel met de schat naar huis dus. Per ongeluk zitten we wel in de trein naar het Land van Waan en niet terug naar Assel dus vlak voor bedtijd moeten we nog snel van trein wisselen. Eind goed, al goed toch!

Maar hoe zat het nou precies met die saboteur…?

Zondag

De volgende ochtend is al de laatste dag, dus iedereen wordt direct aan het werk gezet: tassen inpakken en de trein uit! Als ochtendgym krijgen de kinderen een cursus capoeira – een Braziliaanse sport met elementen van vecht, dans, muziek en acrobatiek. Da’s natuurlijk een mooie uitdaging voor onze expeditiegangers!

Na het ontbijt, waar ‘hoog water’ in de smaak viel en met bijna zoveel taferelen als tafels, maken we nog een groepsfoto. Natuurlijk moeten we ook op de foto met de schatkist, maar de buit is gestolen! Dan vinden we ineens oom Chris, hij was dus niet verdwaald tijdens zijn zoektochten naar de schat, lang geleden. Chris vertelt dat hij ‘s nachts een tracker tussen de schat had gelegd, daarmee kunnen we de dieven achterna! Tegelijkertijd zien we Suzy en Bella snel wegfietsen met een hele grote rugzak, super verdacht: zij hebben de schat gestolen! Nieuw plan: oom Chris activeert de tracker en wij verspreiden ons alvast in teams op het terrein. De achtervolging komt op zijn eind in het bos, waar Suzy en Bella vastgebonden worden.

Eenmaal terug bij de kampschuur staat er een rechtbank klaar. Oom Chris klaagt zijn nichtjes aan voor stelen en verraad! Wat blijkt in de verhoring? De zussen waren in de tempel vervloekt door een mummie, waardoor ze hebzuchtig werden en alleen maar konden denken aan het stelen van de schat. Het oordeel: Suzy en Bella krijgen geen straf, maar moeten wel de vloek verheven door prijzen te maken van de schat, voor de kinderen. Eind goed, al goed. Gelukkig hebben we nog tijd voor pannenkoeken! Hoog water maakt al gauw plaats voor ‘hoge stroop’, extra lekker natuurlijk! Na alle leuke spellen spelen we er nog één, om het af te leren: het pizzaspel!

Het was een fantastisch weekend, tot snel in de zomer!

No responses yet

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *