Vrijdagavond kwamen onze expeditieleden aan in het regenachtige Assel. Bij aankomst werden de teams verdeeld; team groot (rood) en team klein (geel) gaan met elkaar de strijd aan! Na een potje levend stratego en weerwolven hebben we elkaar goed kunnen leren kennen, wel zo belangrijk als je met elkaar op een eiland zit!
Na een balansproef en kampvuur met bijhorende avond-snack konden we dag mooi afsluiten.
Een plank-toernooi en ontbijt als voorbereiding, zijn de expeditieleden neergestreken op voor hun onbekend terrein. Wel zo handig om de weg terug te kunnen vinden op minder bekend terrein. Niet elk team was hier in gespecialiseerd, dat is gebleken. Maar van fouten leert men! 
Hierna hebben wij nog een echte expeditie-proef gedaan. Puzzel oplossen, emmer vullen met water en vuur maken hoorde tot de specialiteiten waar een ‘echte Robinson’ over moet beschikken. Met de proeven valt er veel te winnen; immuniteit (tot verkiezen van welk corvee) en extra stemmen voor onze eilandraad! De eilandraad die avond duurde lang, er waren veel stemmen verdiend. Het werd nog erg spannend, wie kreeg de meeste stemmen? Na lang napraten over de eindstand, konden we naar bed.
De volgende ochtend was het zover; de finale! Zal dit een extreem grote proef worden? Of draait het juist om de kwaliteiten van een ‘echte Robinson’. Na de ochtendgymnastiek en ontbijt kregen we een formulier. Een mol-formulier? Was er een mol in ons midden? Na flink nadenken over de mogelijke mol-acties dit weekend werd de winnaar bepaald en konden we met een gerust hart naar huis. Maar… Wie is nou de winnaar van Expeditie Deebeetje? Daar moeten we dan maar op een ander moment achter zien te komen.

No responses yet